ПОГОДЖЕНО "ЗАТВЕРДЖУЮ "
ПЕДАГОГІЧНОЮ РАДОЮ ДИРЕКТОР ШКОЛИ
ШКОЛИ
ПЛАН
РОБОТИ ШКОЛИ
НА 2017/2018 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Зміст
• Вступ.
• Організаційно-навчальна робота. Реалізація прав особистості на освіту.
• Науково-методична робота. Робота з педагогічними кадрами, підвищення їхньої кваліфікації, атестація.
• Система виховної роботи та патріотичного виховання.
• Охорона життя і здоров'я дітей, заходи безпеки життєдіяльності, охорона праці, санітарно-профілактичні та оздоровчі заходи.
• Контрольно-аналітична діяльність адміністрації щодо контролю й аналізу якості навчально-виховного процесу.
• Фінансово-господарська діяльність. Розвиток матеріально-технічної бази.
• Робота бібліотеки.
• Робота соціально-психологічної служби.
ВСТУП
Діяльність школи у 2016 - 2017 навчальному році здійснювалась згідно з вимогами основних нормативних документів: Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Державної програми «Освіта» (Україна, XXI століття), Національної доктрини розвитку освіти, постанов Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», Концепції профільного навчання в старшій школі, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Концепції національного виховання, власного статуту.
Головними завданнями навчального закладу є:
1) виховання громадянина України;
2) забезпечення реалізації права громадян на загальну середню освіту;
3) формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, підготовленої до професійного самовизначення;
4) виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
5) виховання морально, фізично і психологічно здорового покоління, свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності;
6) створення умов для здобуття загальної середньої освіти на рівні державного стандарту та понад державний стандарт;
7) формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду, потреби і вміння самовдосконалюватися;
8) становлення в учнів цілісного, наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної й соціальної компетентностей;
9) забезпечення наступності і безперервності у змісті та організації навчально-виховного процесу;
10) створення сприятливих умов для самовираження особистості учнів у різних видах діяльності, їх повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку;
11) надання учням можливості для реалізації індивідуальних творчих потреб;
12) пошук і відбір для навчання творчо обдарованих і здібних дітей;
13) оновлення змісту освіти, розробка та апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання та виховання;
14) розробка змістовно-методичного й організаційного аспектів особистісно-орієнтованого підходу та інтерактивної спрямованості в навчанні обдарованих і здібних дітей.
Реформування освіти в Україні є складовою процесу адаптації національної освітньої системи до змін, що відбуваються в останні роки у європейських країнах і пов'язані з визнанням значущості знань як рушія суспільного добробуту та прогресу, отже питання забезпечення рівного доступу до якісної освіти є ключовим для розвитку всієї освітньої галузі. Поряд із засвоєнням базових знань перед сучасною освітою все більше постає завдання навчати учнів самостійно оволодівати новими знаннями та інформацією, навчити навчатися, виробити потребу у навчанні впродовж життя. Людина у XXI столітті - це людина, що постійно навчається. Людина, для якої одержання знань стає сутнісною рисою способу життя. Таку людину повинна сформувати школа.
Створити мотивацію успіху, дати можливість кожному учневі відчути себе комфортно в стінах школи і зрештою допомогти йому сформуватися як особистості, розкрити і розвинути його творчу індивідуальність - мета діяльності педагогів.
Політичні та соціальні процеси, що відбуваються в Україні, спрямовані на утвердження демократичних засад розвитку держави, зумовлюють необхідність відповідних змін у галузі освіти, складовою якої є виховання. Школа має бути державно-громадським закладом, який організовує свою діяльність на ґрунті національної культури і національних традицій, а за змістом та формами роботи відповідає національно-культурним потребам України, її становленню і розвитку як суверенної держави.
Однією з вимог до роботи педагогічного колективу школи є експериментальна та науково-дослідницька робота вчителів. Метою проектів є впровадження в навчально-виховний процес школи інноваційної технології розвитку здатності учнівської молоді до вибору успішної професії, планування кар'єри та формування соціально значущих життєвих компетентностей відповідно до вимог сучасного ринку праці, створення психолого-педагогічних умов та забезпечення навчально-виховного процесу для формування успішної особистості шляхом відповідного програмно-методичного забезпечення на всіх етапах розвитку дитини.
Головними показниками якісних змін мають стати:
- рейтинг школи, позитивна динаміка розвитку;
- іміджелогічна культура вчителів, підвищення якості роботи кожного педагога і якості навчання і виховання учнів;
- конкурентоздатність випускників, готовність їх жити і творити в інформаційному суспільстві;
- створення мотивації успіху особистості учня і вчителя, щоб колегіум став школою успіху і радості для учнів і школою творчості для вчителів.
Результатом якісної освіти має бути виховання здорового покоління з чіткою громадянською позицією, яке хоче і вміє вчитися продовж всього життя, покоління свідомих громадян здатних збудувати цивілізовану європейську державу і жити в цій державі.
Для цього маємо позбутися формального підходу в навчанні і вихованні школярів, перетворити навчальну діяльність на органічне засвоєння знань як методологію, базу, основу діяльності людини в різних сферах життя, враховуючи нові вимоги суспільства, підвищити ефективність функціонування школи.
Головна мета школи, що орієнтована на різнобічний розвиток особистості, може бути досягнута лише за умов демократизації навчально-виховної системи та управління нею, гуманізації та гуманітаризації освіти, індивідуалізації та диференціації навчання, інтеграції, а також за умови змінення структури і змісту, форм, методів навчання, виховання та розвитку учнів.